Week 3 - Reisverslag uit Tatura, Australië van Iris Visscher - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Tatura, Australië van Iris Visscher - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

25 September 2017 | Australië, Tatura

Een week van extremen! Van dinsdag op woensdag vroor het nog, afgelopen zaterdag was het 30°C (warmste dag van september)! Momenteel zit ik lekker warm bij de houtkachel want het kwik is weer gedaald naar een graad of 5. Voor vannacht is nog weer vorst voorspeld.

Elektrisch dekbed aan? Check!

Afgelopen week heb ik de hand bestuivingen uitgevoerd. Het was niet zozeer moeilijk, maar gewoon veel werk! Om de kans op succes te vergroten zijn de bloemen na 2 dagen nogmaals bestoven. Dit is allemaal afgerond en nu afwachten! Ik ben erg benieuwd naar de resultaten. De perenbomen die compatible (in Nederlands: verenigbaar) zijn, kunnen mogelijk gekruist worden om zo de ‘perfecte peer’ te ontwikkelen! Want dat is uiteindelijk waarvoor je het doet. Wil je twee perenbomen gebruiken die niet compatible zijn, zou je andere technieken kunnen gebruiken zoals GMO (genetic modified organism) om uiteindelijk de ‘perfecte peer’ te kweken. Omdat GMO nogal wat ethische discussies oproept, zou het makkelijker zijn om twee perenbomen te vinden die compatible zijn.

Komende week lijkt, op vannacht na, warmer te worden. Vrijdag is een public holiday, iedereen is vrij omdat zaterdag de rugby finales worden gespeeld! :O Naast het feit dat rugby hier de meest populaire sport is, heeft niemand goed kunnen uitleggen waarom dit een vrije dag is. Eén van mijn collega’s zei: we zochten gewoon een reden om een vrije dag te hebben. Oké, nouja daar zal ik me bij neerleggen. Tot later!

  • 25 September 2017 - 14:08

    Marjolein:

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt!
    Hoe is het paardrijden gegaan laatst?

    Lekker je elektrische deken aan en warm voor de kachel

    Dikke kus!

  • 25 September 2017 - 17:29

    Agnes:

    Brrrrr koud dus, fijn je verhalen te lezen
    Geniet ervan
    Liefs van ons

  • 25 September 2017 - 17:45

    Papa En Mama:

    Dat extreme weer had je niet verwacht he?! Een elektrische deken nodig, wie had dat gedacht?
    Wij hopen voor jou op verrassende resultaten, waar je weer verder mee kunt.
    Succes! Liefs papa en mama.

  • 26 September 2017 - 00:06

    Gerda:

    Hallo Iris we hopen dat de bestuiving helemaal goed verloopt . Hier niet zo koud maar we hebben de kachel ook al weer aan gehad We hopen dat de temperatuur snel oploopt bij jullie . Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hoi, Welkom bij mijn online reisdagboek! Nog even en dan is het zover, dan begint mijn reis naar Australië! Spannend? Jazeker! Op 31 augustus aanstaande vlieg naar Melbourne. Op deze manier wil ik jullie allemaal op de hoogte houden mijn avonturen! :)

Actief sinds 14 Aug. 2017
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7385

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 24 Februari 2018

Stage Australië

Landen bezocht: