Week 1 - Reisverslag uit Tatura, Australië van Iris Visscher - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Tatura, Australië van Iris Visscher - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 September 2017 | Australië, Tatura

Dat was alweer de eerste week! Maandagochtend naar stage! Hier werd ik warm ontvangen! Het werk zelf was de week nog niet zo spannend, dit komt omdat het nog vreselijk koud is (koudste week van afgelopen winter). Door de kou is er nog niet veel te doen. Dus de week bestond vooral uit artikelen lezen en de boomgaarden met daarin het veredelingsmateriaal voorbereiden voor komend seizoen.
Deze week had ik nog wat persoonlijke zaken die geregeld moesten worden, zoals een Australisch rijbewijs en andere formaliteiten. Dat ik dit allemaal nog moest regelen was geen enkel probleem voor het stage bedrijf, ze hebben flexibele werktijden en willen me te allen tijde helpen. Ze zijn erg vriendelijk en betrekken me bij veel dingen. Ik heb zelfs al een paar Australische woorden geleerd: cuppar (cup of thee) en Footy (rugby). Woensdag waren er Zuid-Afrikaanse wetenschappers op bezoek. In veel artikelen over peer wordt naar deze wetenschappers verwezen, ik heb de kans dus niet voorbij laten gaan en de nodige vragen gesteld :) Donderdag kwam mijn supervisor bij me met een A4-tje, ze had opgevangen dat ik graag naar een rugby wedstrijd wilde dus had ze maar even de wedstrijden van de lokale clubs van komend weekend opgezocht :) Binnen het team moet ik nog wel m'n plek vinden (niet heel raar na een week), maar dit zal snel komen! Vrijdag hebben het project besproken, wat gaan we doen, wat willen we weten? Wat is haalbaar? Er zijn zoveel interessante dingen te onderzoeken! Elke waarneming/resultaat zal weer meer vragen oproepen dan dat ze beantwoorden! :) Het leuke aan onderzoek! Om een indruk te krijgen waaraan ik ga werken hieronder een link die verwijst naar het project Profitable Pear.
http://www.hin.com.au/resources/blush-development-in-pears

Tot later!

  • 09 September 2017 - 13:47

    Papa En Mama:

    Hallo Iris,
    wat ontzettend fijn dat je daar zo leuk ontvangen bent. Het klinkt allemaal heel positief (op het koude weer na dan) en we hopen dan ook dat je een leerzame/prachtige stage zult hebben.
    Liefs papa en mama

  • 09 September 2017 - 17:18

    Gerda:

    Het is wel grappig dat de mensen daar je overal mee willen helpen en heel vriendelijk zijn . Dat hebben wij ook altijd als heel positief ervaren Daraak het allemaal wel wat gemakkelijker zo ver van huis . We wensen jou heel veel succes met je opdracht of afstudeer project Gr uit Ruinerwold A en G

  • 09 September 2017 - 19:02

    Jenneke:

    Wat fijn te lezen dat je zo goed wordt onthaalt. We gaan de link nog eens bekijken want het is natuurlijk een ver van mijn show :)
    Weet niet wat beter is de kou van jou of alle regen die hier is gevallen 50 mm. :)
    Veel succes maar weer!

    groet'n uut wapse

  • 11 September 2017 - 14:33

    Jan-Kees Goud:

    Beste Iris,
    Een vriendelijk onthaal is een heel goed begin. Een heel goede en leerzame tijd gewenst!
    Jan-Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hoi, Welkom bij mijn online reisdagboek! Nog even en dan is het zover, dan begint mijn reis naar Australië! Spannend? Jazeker! Op 31 augustus aanstaande vlieg naar Melbourne. Op deze manier wil ik jullie allemaal op de hoogte houden mijn avonturen! :)

Actief sinds 14 Aug. 2017
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 7380

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 24 Februari 2018

Stage Australië

Landen bezocht: