Great Ocean Road - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Iris Visscher - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Iris Visscher - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 Oktober 2017 | Australië, Warrnambool

Hoi!
Na 5 weken werd het toch echt tijd om iets van Australië te gaan zien. Afgelopen weekend heb ik doorgebracht aan de Great Ocean Road. Dit heb ik samen met een kennis (Lisanne) uit Nederland gedaan, zij is hier een aantal weken op vakantie. Zaterdagochtend vroeg ben ik vertrokken richting Craigieburn treinstation. Onderweg naar Craigieburn heb ik m’n ogen al uitgekeken, het landschap veranderde binnen een uur naar heuvelachtig en compleet groen! Natuurlijk was het ook van levensbelang om goed op de weg te letten..

Na benen strekken en een toilet bezoek werd onze reis vervolgd. Op naar de start van de Great Ocean Road (Torquay)! In Torquay was ook meteen onze eerste stop, Bells Beach. Het strand wat bekend staat om zijn surfers. Surfers? Wij hebben ze niet gezien! :( Na wat foto’s zijn we onze reis langs te kust vervolgd. Wat een geweldig uitzicht! Dat inclusief de bochtige wegen, maakt het bord “high risk area” niet overbodig. Daarnaast werd het bord ‘DRIVE ON LEFT in Australia’ herhaaldelijk getoond, in tegenstelling tot andere borden.. Bij Skenes Creek zijn we afgeslagen, richting het Otway Fly Treetop adventure park. De navigatie was het meteen al niet met onze keuze eens, maar als de bordjes aan geven dat dit de route is, dan gaan we daar vanuit?!? Het was inderdaad de goede route, maar of het de meest plezierige was? Nee. Linksaf richting Otway Fly Treetop adventure park. Het park ligt in het Otway national park, een regenwoudachtig natuurgebied. Omdat het tegen eind van de middag liep was het best donker in het bos, iets te vaak gestopt onderweg :) Op een smalle weg met links de berg en rechts de afgrond leek recent een storm geraasd te hebben. Geen verkeersborden meer... Navigatie met sporadisch signaal, ‘ sla rechtsaf’, de afgrond in hebben we maar niet opgevolgd. Telefoons geen signaal. Mogelijkheid tot draaien? Nee. Tank vol? Euh, nouja we kunnen nog even maar ver?! Na een uur bereikten we ‘ de bewoonbare’ wereld (Lavers Hill) waar ze een pompstation + motel hadden. Helemaal blij, helaas alleen benzine… Omdat het tegen de avond liep, besloten hier te overnachten.

Dag 2: Bezoek bij Otway Fly Treetop adventure park. Hier hebben we doormiddel van wandeling kennis gemaakt met alles wat leeft in dit regenwoud. Wat een immense hoge bomen! Hierna hebben we onze weg naar Warrnambool vervolgd. Veel kilometers rijden was vandaag niet nodig, dus bij elke uitzicht punt en/of bezienswaardigheid zijn we gestopt :) Helaas regende het net toen we bij de Twelve Apostles arriveerden, maar dit maakt ze niet minder mooi! Rond 17hr kwamen we aan op onze camping. Na een verontrustende blik van de receptionist dat we geen tent hadden en in de auto gingen slapen, hebben we een wandeling aan het strand gemaakt. Na de installatie van onze slaapplek, wat niet veel was: luchtbed oppompen (elektrisch) en slaapzak uitrollen, hebben we gekookt. Onze camping had een camping-keuken, geschikte pannen misten, maar we hebben er iets van gemaakt :) Het smaakte in elk geval heerlijk! Tijd om te gaan slapen, helaas bleek ons luchtbed lek, wat betekende dat we om 4hr ‘s nachts met veel tegenzin de auto uit moesten om het luchtbed op te pompen. Brr.. Best frisjes in pyjama, desondanks hierna heerlijk geslapen.

Dag 3: Alweer op de terug weg. Om 8:30 vertrokken richting Ballarat, waar we Souvereign Hill en het Gold Museum hebben bezocht…… Om 3hr heeft Lisanne hier de bus naar treinstation gepakt en ben ik naar huis gereden. Na 3hr rijden over bochtige, hobbelige, oneffen wegen waar je volgens de borden 100km/uur mag was ik uitgeteld. Maar wat heb ik een geweldig weekend gehad! Ik kon het niet laten om ‘s avonds toch het boek te pakken en te kijken waar m’n volgende trip heen zal gaan.

P.S. op stage gaat alles zijn gangetje. Tot later!

• 10 Oktober 2017 - 19:28

Papa En Mama:

Wat ontzettend fijn dat je zo genoten hebt. Het is maar goed dat ik dit van tevoren allemaal niet weet.
    Veel plezier en succes.

• 10 Oktober 2017 - 20:05

Gerda:

Wat leuk dat je met een kennis samen een paar dagen hebt rond getrokken . En inderdaad de omgeving veranderd zo . Nog veel plezier daar en succes met alles . Gr Arend en Gerda

• 10 Oktober 2017 - 20:05

Gerda: