De langste dag OOIT - Reisverslag uit Undera, Australië van Iris Visscher - WaarBenJij.nu De langste dag OOIT - Reisverslag uit Undera, Australië van Iris Visscher - WaarBenJij.nu

De langste dag OOIT

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 Januari 2018 | Australië, Undera

Hallo allemaal,

Nachtmerries komen uit! Je hoort wel eens van mensen die alle verzamelde data kwijt raken, dit gebeurt mij nooit denk je dan. Hoe kan dit? Je slaat het toch op, op een USB stick? Nou, mijn over kwam het ook. Maar dat ik nu tijd heb om dit verslag te schrijven, zegt misschien genoeg. Om vanaf het begin te beginnen:

Afgelopen vrijdag kwam ik na het openen van m’n USB stick tot de conclusie dat ALLES, echt ALLES aan documenten, naar het Chinees of onleesbare taal was veranderd.. Dan stort je wereld in! Mijn eerste reactie was naar huis en kijken of het op de je eigen laptop nog wel ‘leesbaar’ was. Helaas was dit niet het geval… en wat dan? Gelukkig heb ik hele lieve familie om me heen, Gertjan was thuis om me een dikke knuffel te geven, Esther heeft per direct een afspraak gemaakt bij Advance Computing, ICT bedrijf. Bij dit bedrijf heb ik dan ook mij USB stick afgeleverd, echter duurde het tot vandaag totdat ik hem terug kreeg. Wachten op een telefoontje of ze iets hebben kunnen redden is zenuwslopend! Ze hebben sommige data terug gevonden, maar hoeveel daar moest ik zelf nog achter komen! In eerste instantie was ik blij, omdat ik het belangrijkste, het verslag voor de universiteit, had terug gevonden. Na het bekijken en organiseren van de bestanden bleek er toch wel veel weg.. Wat precies? Ik had zoveel documenten…. daar zal ik gaandeweg achter moeten komen. Wat heb ik hier van geleerd? Vertrouw nooit op een USB stick!

Na donderdag, het USB drama en het kapot maken van de magnetron kon m’n weekend niet slechter beginnen! Totaal geen zin om naar Melbourne te gaan. Maar ja, wat kun je thuis doen. Het liefste wil je in alle haast opnieuw beginnen aan je verslag. Maar dit is tijdverspilling als blijkt dat ze alle documenten kunnen terug vinden/herstellen. Dus op zaterdag ochtend vertrokken naar Melbourne, met de trein. Treinstation afgebrand! Euh wat nu? Kon het dan nog erger?! Gelukkig kwam er een vervangende bus, wat weliswaar vertraging opleverde maarja. Eenmaal in Melbourne leek alles beter te gaan, wandeling van Brighton naar Beaumoris gestart (17km). Helaas begon het halverwege te regenen (ik voelde me thuis)! En het was al zo koud, 18 °C! ‘s Avonds heb ik Old Melbourne Goal bezocht door middel van een ghost tour. Hierna regende het nog steeds en was de lol er wel een beetje af. Gelukkig hadden we zondag beter weer. Melbourne Museum bezocht (gratis voor studenten), erg mooi, indrukwekkend, leerzaam en GROOT! Na een bezoekje aan St. Kilda boulevard en strand zijn we terug gereisd naar Tatura/Undera. Het weekend stond in het teken van gratis en goedkoop zoveel mogelijk zien. Ik heb me erover verbaasd hoeveel dingen je leuke, gratis dingen je kunt doen in Melbourne. Daarnaast kun je in Melbourne voor heel weinig geld goed eten. Al met al een geslaagd weekend, ook al bleef het USB-drama in m’n achterhoofd hangen.

Vandaag, maandag, ben ik de week vol goede moed begonnen en we zullen zien wat deze week brengt!
Tot later.

  • 15 Januari 2018 - 13:06

    Gerda :

    Hoe veel pech kun je hebben . Maar veel succes met het gedeelte van wat er dan misschien nog op je USB stick staat Gr uit R wold

  • 15 Januari 2018 - 13:05

    Gerda :

    Hoe veel pech kun je hebben . Maar veel succes met het gedeelte van wat er dan misschien nog op je USB stick staat Gr uit R wold

  • 15 Januari 2018 - 14:28

    Papa En Mama:

    Arm meisje,
    hoeveel pech kun je hebben?! Van donderdag op vrijdag de begrafenis van je oma "life" gevolgd op je laptop, vrijdag usb-stick gecrasht, de magnetron begon te roken en het was wel vrijdag, maar niet eens de 13e! Dat was het zaterdag, toen je naar Melbourne wou en het station afgebrand bleek te zijn. Wat een pech! Gelukkig schijnt de zon nu weer een beetje, letterlijk en figuurlijk. We duimen voor je, het komt vast goed. Ook al snap ik wel dat dat gemakkelijker gezegd dan gedaan is.Toi, toi, toi, Iris!!!!!
    Dikke kus van ons allemaal.

  • 15 Januari 2018 - 17:29

    Julien Kulker:

    Ah dat is echt klote! Gelukkig dat ze nog wat terug kunnen halen. Is zelfs mij als ICTer wel is overkomen.

  • 15 Januari 2018 - 18:10

    Agnes:

    Lieve Iris

    Hoeveel pech kun je hebben! Wat ontzettend balen zeg!
    Het komt allemaal goed, hopen dat je toch nog wat info hebt overgehouden. En dat de schade beperkt is.
    Wat fijn om te lezen dat je leuke dingen onderneemt. Geniet ervan
    Liefs van Trijntje en Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Hoi, Welkom bij mijn online reisdagboek! Nog even en dan is het zover, dan begint mijn reis naar Australië! Spannend? Jazeker! Op 31 augustus aanstaande vlieg naar Melbourne. Op deze manier wil ik jullie allemaal op de hoogte houden mijn avonturen! :)

Actief sinds 14 Aug. 2017
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7383

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 24 Februari 2018

Stage Australië

Landen bezocht: